۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۰۹

مظفری نیا خبر داد:

مراسم روز زمین پاک در گرگان برگزار می شود

مراسم روز زمین پاک در گرگان برگزار می شود

گرگان- مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان از برگزاری مراسم ویژه همزمان با روز زمین پاک در گرگان خبر داد.

رضا مظفری نیا در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه هر ساله همزمان با دوم اردیبهشت ماه توسط نهادهای فرهنگی روز زمین پاک گرامی داشته می شود، گفت: مسأله آلودگی زمین يکی از مسائل عمده محيط زيست و دغدغه ای مهم برای دست اندرکاران در این حوزه است.

مظفری نیا افزود: در بحث کاهش آلودگی زمین نیز مسأله کاهش دادن ميزان توليد زباله یک گام اساسی است که بخش عمده آن هم با ترویج فرهنگ صحیح مصرف حاصل می شود .  

وی تصریح کرد: بر همین اساس و در راستای ایجاد حساسیت در بین شهروندان در کاهش تولید زباله ۵ عنوان برنامه تدوین شده است که هریک با رویکرد آموزشی در سطح خانه های فرهنگ اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه خانه های فرهنگ تلاش، پرسش، غدیر و فردوسی هر یک در این راستا طرح و برنامه های مرتبط را اجرا می کنند، تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی ویژه نوجوانان، برگزاری مسابقات متنوع نمایشی و تجسمی، پاکسازی محیط زیست و مجموعه مسابقات ورزشی از جمله مهمترین اقدامات است. 

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان همچنین از بزرگداشت یکی از فعالان حوزه محیط زیست همزمان با روز زمین پاک در تالار فخرالدین اسعد گرگانی خبر داد و گفت: بزرگداشت مرحوم شاهینی از فعالان حوزه محیط زیست در راستای معرفی و تکریم فعالان زیست محیطی اجرا می شود که شهروندان می توانند در این مراسم نیز شرکت کنند.

مظفری نیا در پایان نقش شهرداری ها را در ترویج مفاهیم آموزش شهروندی مهم ارزیابی کرد و افزود: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بر آن است تا با بهره مندی از ظرفیت بخش های غیردولتی و انجمن های هنری در ترویج مفاهیم آموزش شهروندی گامی موثر بردارد. 

لازم به ذکر است برنامه های تبلیغاتی و اطلاع رسانی از طریق نصب بنر، پخش تیزر تلویزیون شهری نیز از جمله اقدامات این سازمان در ایام روز زمین پاک خواهد بود.

کد خبر 2535310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha